Popis překážek....snad to aspoň malinko pochopíte skok ( jump, big air, můstek, kicker, skočka...atd.) - tato překážka je asi nejvíce rozšířená ve všech snowparcích na světě, především díky nevelké náročnosti na stavbu a jejímu uplatnění pro všechny výkonnostní skupiny, tedy od začátečníků až po profesionály. Základ překážky spočívá v tom, že střed odrazu a dopadu jsou v jedné ose. Skoky se staví s různě velkým tablem (plošina od konce skoku k začátku dopadu ), třeba již od jednoho metru, ale někdy až po 50metrů.
u-rampa( halfpipe, pajpa, koryto, účko, atd.) - již podle názvu si lze domyslet tvar překážky. Jedná se vlastně o dva stejné rádiusy ze sněhu ( 1 - 6m) stojící proti sobě, kdy jejich copingy( hrana rádiusu na vrcholu) jsiu vzájemně rovnoběžné. Rampa se staví na kopci přiměřeného sklonu ( 17 stupňů je ideál), délka je velice individuální, ale nejlepší rampy světa mají až 150 metrů. Stavba a údržba u-rampy je velmi náročná, a to jak na sníh, tak i na čas a peníze. Potřebujete k tomu kvalitní rolbu a pipe dragon, což je hydraulicky poháněná fréza, která vyřezává sníh do vámi požadovaného rádiusu. To je asi hlavní důvod, proč u nás kvalitní rampu hned tak nenajdete.
quaterpipe- podle názvu si lze opět lehce představit tvar. Ve své podstatě je to vlastně jen jeden rádius u-rampy, postavený ovšem pod kompcem na rovině. Výška quateru je ale většinou větší než u rampy, někdy až 12 metrů, a naopak šířka je mnohem menší. Výhoda překážky spočívá v menší náročnosti na stavbu a údržbu, než jak je tomu u "sestry" rampy, a taky v tom že na quateru můžete dosáhnout vyššího airu. Nevýhoda je možnost udělat jen jeden trik během jízdy.
corner - tato rohová překážka je hybrid mezi skokem a quaterpipe. Osa odrazu je vůči ose dopadu pootočena o 90 stupňů. Po odrazu váš let nesměřuje rovně jako je tomu u skoku, ale jedná se o jakýsi transfer o strany. Kvalitní corner většinou nabízí možnost dopadu na obě strany - backside, frontside. Překážka je obtížnější jak na údržbu, tak i na techniku vašeho odrazu a dopadu.
hip- tato překážka je kombinace skoku a quaterpipe, není na svazích moc rozšířená a o to je zábavnější. Jedná se v podstatě o dvě quaterpipe postavené zády k sobě, přičemž dopadová strana má mírnější rádius než odrazová a na hoře mezi copingy není velká plošina. Váš let na překážce je proto spíše směrem nahoru než do dálky a zažijete zde výborný pocit beztíže, kdy již nestoupáte vzhůru a ještě nepadáte dolů.
rail (zábradlí, jib, héňo, trubka, slide, klandr) - tato překážka má své kořeny ve skateboardingu. Ježdení po zábradlích je sice nejmladší odvětví snowboardingu, ale pro svoji nenáročnost na množství sněhu hodně populární. Tvary railů se snaží imitovat městskou architekturu, pojezdové části jsou z trubek, hranolů či tvz. boxů. Navzájem se odlišují hlavně tvarem a druhem materiálu a podle názvu si lze snadno domyslet jejich tvar. Tady jsou nějaký typy railů:
rovný rail (street, rovňák či speed rail) - rovná trubka, hranol patří mezi nejjednodušší raily, a to i pro začátečníky.
kink rail (alko, lomeňák či kink box) - jedná se o rail, který je "zalomený", přičemž osa obou částí railů je v jedné rovině. Překážka je oblíbená pro svojí variabilitu a možnosti tzv. combo triků.
double kink (zetko) - 2 krát zalomené zábradlí je vhodné pro zkušenější jezdce. Pokud je překážka kvalitně udělaná, nabízí ještě větší prostor pro triky než klasický kink rail.
c-rail (céčko) - překážka ve tvaru C je velmi příjemná a užijete si na ní spoustu legrace.
a-rail (áčko, titanic, a-frame) - překážka va tvaru A umožňuje jak přejetí celého railu, tak i transfery na rovnou, či šikmou trubku.
s-rail(esko) - překážka ve tvaru S jsou to v odstatě dva c-raily spojené zrcadlově spojené k sobě.
y-rail (ypsilon) - překážka ve tvaru Y
u-rail (účko) - překážka ve tvaru U
box (bedna) - jedná se vlastně o velkou krabici, kde pojezdová část je pokryta pevným a kluzkým materiálem. Tato překážka je velmi bezpečná a tím pádem nejlepší pro první pokusy o jibbing. Zároveň ale nabízí spoustu možností i pro kvaliní jezdce.
rainbow (duha, oblouk) - překážka tvarovaná do oblouku